Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Brukerstøtte eBehandling

I forbindelse med bruk av behandlingsprogrammene i eBehandling kan det dukke opp vanskeligheter knyttet til tilgang, pålogging og selve behandlingen. På denne siden vil vi forsøke å hjelpe deg med dette.

En gruppe mennesker i forskjellige positurer

Dersom det er tekniske feil eller problemer i forbindelse med behandlingen, er det viktig at disse kommer frem til oss. Vi ønsker å løse det raskest mulig for at du skal kunne bruke behandlingsprogrammet på en god måte.

Dersom du har problemer med å logge deg inn i programmet kan du ta kontakt på telefon 72 82 49 94.

Dersom du opplever tekniske vanskeligheter under selve behandlingen, må dette beskrives best mulig og tas opp med din behandler i en melding inne i programmet.

  • Innlogging er ikkje tilgjengeleg før du har fått ein SMS frå eBehandling om at du kan starte opp i behandlinga.

  • Har du fått SMS, men innlogging fungerer ikkje likevel​? Ring eMeistring på telefon 56 34 32 50 og gi beskjed, så skal vi rette opp dette.

  • IDporten brukes til innlogging. Dette er samme type innlogging som i nettbanken din eller offentlige tjenester som Altinn, Helsenorge.no etc.​

Hvert behandlingsprogram inneholder kapittel med ulike tema du skal lese. Det er også tilknyttet spørreskjema til hvert kapittel som du skal svare på. I tillegg skal du jobbe med ulike oppgaver og øvinger gjennom hele behandlingsforløpet. 

Hver uke vil du få tilgang til et nytt kapittel, dersom du er ferdig med det forrige. Før du får tilgang til et nytt kapittel, vil du bli bedt om å fylle ut noen spørreskjema før du får tilgang til det nye innholdet. Dette er for at du og din behandler skal kunne følge med på hvordan det går med deg underveis og å evaluere om du er på rett spor.    

Kommunikasjonen mellom deg og behandler skjer via en meldingstjeneste inne i behandlingsprogrammet. Om du har spørsmål eller noe du ønsker å formidle underveis i behandlingen, bruk først og fremst denne meldingstjenesten til å holde kontakten med din behandler. Ved behov kan behandleren også ta kontakt med deg på telefon, eller sette opp en ordinær samtale underveis.

Meldingstjenesten er ikke en chat der behandleren leser meldinger umiddelbart. Behandleren sier fra ved oppstart hvilke dager han eller hun vanligvis er innlogget og gir deg tilbakemeldinger på arbeidet du har gjort.​​

​Alle pasienter som mottar behandling hos eBehandling blir bedt om å samtykke til at vi bruker informasjonen fra behandlingen i forskning. Dette er for at vi skal kunne evaluere og videreutvikle behandlingstilbudet. Alle data blir anonymisert og kan ikke identifiseres.

Følgende forskningsspørsmål blir undersøkt:

  • Hva er effekten av veiledet internettbehandling i ordinær klinisk praksis?
  • Hva kjennetegner de som har nytte av veiledet internettbehandling i ordinær klinisk praksis?
  • Hva er de helseøkonomiske konsekvensene av å bruke veiledet internettbehandling i ordinær praksis?

Til sammen gjør dette betydelig bidrag til nasjonal- og internasjonal forskningslitteratur.

Du vil få mer informasjon om samtykke til forskning i vurderingssamtalen med din behandler, og når du logger deg inn i behandlingen.​

Maŋemus ođastuvvon 2025-01-30