Endring i betalingsløsning for pasienter på sykehuset
For pasientene som ikke betaler med kort blir det endrede faktureringsrutiner fra onsdag 1. mars 2017. For pasienter som betaler med kort blir det ingen endring.
En rekke betalingsterminaler blir skiftet ut og får en teknisk oppgradering. St. Olavs Hospital oppfordrer pasienter til å betale med kort. Det er enklere både for pasientene og for sykehuset.
Dersom du ikke betaler med kort
For pasienter som ikke betaler med kort, så vil faktura for konsultasjoner sendes til pasientene på en av følgende måter:
- Digipost. For pasienter som har valgt Digipost som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos Digipost. Flere banker har etablert en avtale med Digipost slik at fakturaen automatisk kan legges i din forfallsoversikt på din konto hos banken. Les mer om Digipost på www.digipost.no
- e-Boks. For pasienter som har valgt e-Boks som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos e-Boks. Les mer om e-Boks på www.e-boks.no
- Post. Pasienter som ikke har etablert avtale med Digipost eller e-Boks og heller ikke har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon vil få tilsendt faktura pr. post.
Endringene som innføres følger opp Regjeringens digitaliseringsprogram på nett med innbyggerne og tar sikte på å standardisere og forenkle kommunikasjon med innbyggerne.
Helse Midt-Norge har siden juni 2016 suksessivt skiftet ut sine logistikk- og økonomisystemer. Tidspunktet er nå kommet til at dette skjer ved St. Olavs Hospital.
Kontakt
Dersom du har spørsmål relatert til denne saken så kan du kontakte oss på:
- telefon 06750
- e-post kundesenter@driftsservice.no
Du vil også få svar på spørsmål hos de ansatte når du er på St. Olavs til time.