Beskrivelse av utviklet prototype
Hva har vi gjort så langt i innovasjonspartnerskapet, og hva har vi skapt?
![Person med VR-briller ser på en stor dataskjerm](/4ab5ae/contentassets/29c198af2d2742c2bccadd29f9000421/observr4-VR-briller.png?format=webp&width=900&height=600&quality=80)
Foto: St. Olavs hospital
ObserVR er en VR-løsning som gjør at studenter og ansatte som jobber med psykisk helse kan øve seg på å gjenkjenne atferd og følelser i et trygg miljø. Løsningen består i dag av én pilotepisode.
Spillmekanismer ligger til grunn for simuleringen:
- Spilleren kan prøve og feile i trygge omgivelser
- Dialogen forgrener seg basert på hvilke valg spilleren tar
- Hva spilleren sier vil gi utfall i pasientens følelsesuttrykk
- De ulike retningene gir spilleren feedback som forteller hvilke tilnærming spilleren hadde i dialogen
- Spilleren kan så gå tilbake for å utforske andre dialoggrener
![Grafisk brukergrensesnitt, nettsted](/4ab8c5/contentassets/29c198af2d2742c2bccadd29f9000421/spillmekanismer.png?width=966&height=644.322&quality=80&format=webp)
Sist oppdatert 09.11.2023