Seksjonsleder Wenche Fredagsvik
OBS! Det er redusert kapasitet på Høresentralens servicekontor i forbindelse med Korona-situasjonen. Vennligst ta kontakt på telefon 72 57 54 04 for å avtale tidspunkt for oppmøte.
Åpningstider
- Mandag, tirsdag og torsdag - kl. 08.15 - 11.15 og 12.00 - 14.00
- Onsdag og fredag - kl. 12.00 - 15.00
OBS! Åpningstider sommer (uke 26-33)
- Mandag, onsdag og fredag - kl. 08.15-11.15 og 12.00-14.00
- Stengt tirsdag og torsdag
Et høreapparat er brukers eiendom. Det er brukerens ansvar å stelle og vedlikeholde dette på best mulig måte. Utgifter til reparasjon av høreapparat ved hovedforhandlerens verksted dekkes av NAVtrygd. Service som utføres av lokalforhandler eller høresentral til brukere over 18 år, dekkes ikke. Dette gjelder bl.a. enklere vedlikeholds- og reparasjonsarbeid samt materiell som anvendes under servicearbeidet.
Konsultasjon på Servicekontoret belastes med egenandel, som kan føres på egenandelskort, på lik linje med andre timer på Høresentralen.
På Servicekontoret kan du få gjort følgende:
- Sjekk av høreapparat med enkelt vedlikeholds- og reparasjonsarbeid
- Rengjøring av høreapparat og ørepropp
- Etterjustering av høreapparat/ørepropp, eventuelt nytt avtrykk
- Søknad om tekniske hjelpemidler
- Innsending av apparat til hovedforhandler for reparasjon
- Lån av apparat mens eget apparat er til reparasjon
- Råd og veiledning
Har du ikke har anledning til å komme selv, er det mulig å sende apparatet i posten med beskrivelse av problemet. Husk navn, adresse og fødselsdato.
Servicekontoret kan være stengt ved for eksempel sykdom, så det kan lønne seg å ringe på forhånd (Tlf. 72 57 54 04)