Konsultasjon på Servicekontoret belastes med egenandel, som kan føres på egenandelskort, på lik linje med andre timer på Høresentralen.
På Servicekontoret kan du få gjort følgende:
- Sjekk av høreapparat med enkelt vedlikeholds- og reparasjonsarbeid
- Rengjøring av høreapparat og ørepropp
- Etterjustering av høreapparat/ørepropp, eventuelt nytt avtrykk
- Søknad om hørselstekniske hjelpemidler
- Innsending av apparat til hovedforhandler for reparasjon
- Råd og veiledning
Et høreapparat er brukers eiendom. Det er brukerens ansvar å stelle og vedlikeholde dette på best mulig måte. Utgifter til reparasjon av høreapparat ved hovedforhandlerens verksted dekkes av NAV trygd. Service som utføres av lokalforhandler eller høresentral til brukere over 18 år, dekkes ikke. Dette gjelder bl.a. enklere vedlikeholds- og reparasjonsarbeid samt materiell som anvendes under servicearbeidet.