Barn mottak

Barn mottak mottar pasienter i alderen 0 - 16 år som har behov for øyeblikkelig hjelp, og som er henvist fra AMK-sentral, fastlege eller legevakt for medisinske, kirurgiske eller ortopediske sykdommer. Barn med ortopediske sykdommer mottas til de fyller 18 år.
Barn som har vært utsatt for store traumer eller har svikt i vitaler organer, tas imot i Akuttmottaket i Akutten og Hjerte-lunge-senteret.
Barn som har vært eller mistenkes utsatt for fysisk mishandling eller seksuelt misbruk blir undersøkt her. Les om Overgrepsenheten i Les mer om Barn mottak.

Les mer om Barn mottak

Barn mottak

Overgrepsenheten har sitt undersøkelsesrom i Barn mottak.
Dersom du nylig har vært utsatt for voldtekt, voldtektsforsøk eller andre seksuelle overgrep, kan du henvende deg til Barn mottak i Kvinne-barn-senteret.
Dette er et akuttilbud til barn, ungdom, kvinner og menn.
Du kan komme uten henvisning, og forholdet trenger ikke være politianmeldt. 
De ansatte har taushetsplikt, og du kan være anonym hvis du ønsker det.
Denne type undersøkelse er gratis.

Overgrepsenheten har døgnåpen telefon 72 57 12 12. 

Alarmtelefon for barn og unge 116 111

Landsdekkende telefon for incest- og seksuelt misbrukte 800 57 000

Barnehuset i Trondheim

Du kan lese mer om vold og overgrep på Helsenorge.no

Kontakt

Oppmøtested

1. etasje i Kvinne-barn-senteret.
Barn mottak har egen inngang fra Erling Skjalgssons gate.
Fra hovedinngangen må du følge skiltene.

Besøkstider
mandag - søndag fri besøkstid
Telefon
72 57 47 64
Telefonen er døgnåpen
E-post
Postadresse

Barne- og ungdomsklinikken
Seksjon Barn mottak
Postboks 3250 Sluppen
7006 Trondheim

Praktisk informasjon

Betaling av egenandeler fra 1. mars 2017

​For pasienter som ikke betaler med kort, så vil faktura for konsultasjoner sendes til pasientene på en av følgende måter:

  1. For pasienter som har valgt Digipost som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos Digipost. Flere banker har etablert en avtale med Digipost slik at fakturaen automatisk kan legges i din forfallsoversikt på din konto hos banken. Les mer om Digipost på www.digipost.no 
  2. For pasienter som har valgt e-Boks som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos e-Boks. Les mer om e-Boks på www.e-boks.no 
  3. Pasienter som ikke har etablert avtale med Digipost eller e-Boks og heller ikke har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, vil få tilsendt faktura pr. post.

For pasienter som betaler med kort vil det ikke bli noen endringer.

Blomster

Kioskene på Øya-området selger friske blomster.

Butikk

Butikker ved sykehusområdet på Øya:

  • Bunnpris storbutikk ligger i Elgesetergate 18
  • Coop Prix  ligger i Klostergata 46

E-post til sykehuset

​Du har mulighet til å kontakte sykehuset via e-post.

Henvendelser med helse- eller personopplysninger skal ikke sendes på e-post til St. Olavs Hospital. Sykehuset besvarer ikke slike spørsmål via e-post.  Vi ber om at dette overholdes for å hindre at helse- og personopplysninger publiseres og at sensitive opplysninger sendes til uvedkommende.

Hotell St. Olav

Pasienthotellet Hotell St. Olav ligger på Øya i Trondheim.

Rombestilling

Les mer om pasienthotellet

Internett og Wi-Fi

​​​​​St. Olavs Hospital tilbyr et trådløst gjestenett som heter GjestenettHMN. Gjestenettet er tilgjengelig ved alle sykehusets lokasjoner i hele regionen. 

  • Koble til deg trådløsenettet GjestenettHMN.
  • Åpne nettleseren og følg veiledningen.
  • Du mottar passord på SMS og deretter kan du ta i bruk gjestenettet.
  • Passord er gyldig én uke. Passord kan sendes til enhver mobiltelefon med norsk telefonnummer. 

Kiosk

Mat og servering

Det er flere spisesteder på sykehuset.

Minibank

​Du finner døgnåpen minibank i Akutten og Hjerte-Lunge-senteret og i kiosken i Nevrosenteret innenfor åpningstidene.

Røyking

Det er ikke tillatt å røyke på sykehusets område. 
Kiosker inne på sykehusområder selger ikke tobakksvarer.

Lovendring i røykeloven fra 1. juli 2017:
https://helsedirektoratet.no/nyheter/standardiserte-tobakkspakker-og-dampeforbud-inn-i-roykeloven-fra-1-juli 

Vi ringer tilbake (callback)

Merk: Ikke alle avdelinger har callback, men flere poliklinikker, inntakskontor, og noen laboratorier har tilbudet om å ringe deg tilbake.  

Hva er callback?

Callback innebærer at telefontjenesten er åpen for publikum hele døgnet, slik at du som innringer alltid får gitt din beskjed uavhengig av åpningstider.

Ha fødselsnummeret klart før du ringer

Vi ber deg om å ha fødselsnummeret på 11 siffer klart før du ringer. Dette er frivillig, men vil være til stor hjelp når vi skal ringe deg tilbake. Dersom du ringer på vegne av andre, for eksempel egne barn, er det barnets fødselsnummer du skal oppgi.

Du kan ringe inn din beskjed når som helst på døgnet

Du kan ringe avdelingen når det passer deg best.

Hvis du har time på én av avdelingene og vet at du ikke kan møte til avtalt tid, er det en fordel at du varsler i så god tid som mulig. Da har avdelingen en mulighet til å innkalle andre pasienter slik at  timen ikke blir stående ledig.

Betaling for ikke å møte

Varsel om at du ikke kan benytte timen må gjøres senest 24 timer før avtalen. Avbestilling senere enn 24 timer før avtalen medfører et gebyr på 640 kroner (i 2016).