Tips på veien

Som en forberedelse til første time anbefaler vi at du lager en oversikt over hva du ønsker hjelp til. 

​Tips 1

Hva ønsker du å jobbe med og å endre på i din situasjon, for at du skal få det bedre?

Dersom det er vanskelig å finne noen konkrete mål for endring er det også greit, men vi anbefaler deg å prøve likevel. Du vil også kunne få hjelp av din behandler til å velge noen mål for ønskede endringer i livet ditt.​

Illustrasjon av en dame og en mann som er på gåtur. Mannen har sekk på ryggen. Oransje bakgrunn.

Tips 2

Vi påvirkes av hva vi gjør. Gjør noe godt for deg selv ved å legge inn en lystbetont eller givende aktivitet hver dag.

Hva kunne en slik aktivitet være for deg slik du har det nå?​

Illustrasjon av en dame og en eldre mann som sitter og snakker. Damen har noen ark i hånden.

Tips 3

Vær så vennlig og støttende mot deg selv som du klarer. Du fortjener å ha det bra.

På hvilken måte kan du gi deg selv denne støtten i dag?​

Illustrasjon av en mann som sitter med hendene foran munnen. Grønn bakgrunn.

Tips 4

Frisk luft og dagslys gjør oss godt. Prøv å få litt av dette hver dag.

Hvordan kan du få lagt inn en slik aktivitet i din hverdag? ​

Illustrasjon av en dame som går med to gåstaver. Grønn bakgrunn.

Tips 5

Hva vi fokuserer på påvirker hvordan vi har det. Når vi har det vanskelig har vi lett for å være selvkritiske og strenge med oss selv. Prøv å rett oppmerksomheten mot det du får til og har gjennomført.

Hva har du fått til i dag?​

Illustrasjon av en dame som går med en hund siden av seg. I hånden har hun en pinne som hunden ser opp på. Grønn bakgrunn.


Fant du det du lette etter?