Plastikkirurgisk seksjon

Seksjonsleder leger; Kathrin Sneve
Seksjonsleder sykepleie; Randi Austli

Les mer om Plastikkirurgisk seksjon

Plastikkirurgisk seksjon

Her foretas vurderinger av pasienter som er henvist på grunn av misdannelser, skader, defekter etter tidligere operasjoner og ondartede svulster i huden og som trenger rekonstruksjoner eller andre plastiske operasjoner. Det foretas dessuten kontroller og oppfølging av operasjonspasienter.
 
Avdelingen har virksomhet både på operasjonsavdelingen, dagkirurgisk avdeling og ved Ortopedisk poliklinikk.

Du finner oss i Bevegelsessenteret;  poliklinikken i 1. etasje. dagkirurgen i 2. etasje og sengeposten i 5. etasje.

 

Sengeposten ligger i Tun 4 i 5.et i Bevegelsessenteret.
Poliklinikken i 1.et. sør.

Kontakt

Oppmøtested

Plastikkirurgisk sengetun finner du i Bevegelsessenterets 5.et. vestfløy.
Tun 4 behandler pasienter med brannskader, trykksår og pasienter med behov for plastisk kirurgi.

Plastikkirurgen deler sengetun med Ortopedens avdeling for rekonstruktiv ortopedi.

Vi tar imot listepasienter og øyeblikkelig hjelp pasienter.

Tunansvarlig sykepleier: Stine Skagen Ødegaard

Seksjonsoverlege: Kathrin Sørensen Sneve

 

Leger tun 4 plastikkiurgi: Katrine Sneve, Kjersti Ausen, Elisabeth Sætnan og Carlos Gonzales

I tillegg har vii leger i spesialistutdanning, sykepleiere, hjelpepleiere, fysioterapeut, ergoterapeut, postsekretær og kjøkken/spisvert.

I perioder har vi også studenter.

Vi har kun enerom. To og to rom deler bad og toalett.
Vi har et spesialrom som inneholder eget bad og spesialseng til behandling av pasienter som får utført kirurgi pga trykksår.
Alle rom har safe, TV og radio.
Til pasienter som er oppegående blir måltidene servert på kjøkken /spis, ellers blir mat servert på rommene.

 

Telefon
72826504

Bevegelsessenteret

Besøksadresse
Olav Kyrres gate 13(Google maps)
7030 Trondheim
Telefon
06800

Praktisk informasjon

Apotek

​Sykehusapoteket ligger i Kunnskapssentret​

Åpningstider:
  • Mandag - Fredag: 0900 - 1900
  • Lørdag: 1000 - 1400
Telefon 73 86 42 00
 

Besøkstid

​​​Besøkstidene varierer fra avdeling til avdeling. Flere avdelinger har åpen besøkstid, og da kan du avtale besøk med personalet på den enkelte avdeling. Det kan være lurt å undersøke besøkstidene ved den enkelte avdeling på forhånd.

Se liste over alle avdelinger på St. Olav

Betaling av egenandeler fra 1. mars 2017

​For pasienter som ikke betaler med kort, så vil faktura for konsultasjoner sendes til pasientene på en av følgende måter:

  1. For pasienter som har valgt Digipost som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos Digipost. Flere banker har etablert en avtale med Digipost slik at fakturaen automatisk kan legges i din forfallsoversikt på din konto hos banken. Les mer om Digipost på www.digipost.no 
  2. For pasienter som har valgt e-Boks som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos e-Boks. Les mer om e-Boks på www.e-boks.no 
  3. Pasienter som ikke har etablert avtale med Digipost eller e-Boks og heller ikke har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, vil få tilsendt faktura pr. post.

For pasienter som betaler med kort vil det ikke bli noen endringer.

Blomster

Kioskene på Øya-området selger friske blomster.

Butikk

Butikker ved sykehusområdet på Øya:

  • Bunnpris storbutikk ligger i Elgesetergate 18
  • Coop Prix  ligger i Klostergata 46

E-post til sykehuset

​Du har mulighet til å kontakte sykehuset via e-post.

Henvendelser med helse- eller personopplysninger skal ikke sendes på e-post til St. Olavs Hospital. Sykehuset besvarer ikke slike spørsmål via e-post.  Vi ber om at dette overholdes for å hindre at helse- og personopplysninger publiseres og at sensitive opplysninger sendes til uvedkommende.

Frisør

​​​Den private frisørsalongen har to avdelinger, og er åpen for alle:

  • Gastrosenteret, 1. etasje
  • Øya Helsehus, 1.etasje

Telefon for bestilling av time: 72 82 54 14

Åpningstider: 08:00 - 17:00 mandag til fredag.

Frisørene kan komme opp i avdelingen om du ikke kommer deg ned til frisørsalongen.

Internett og Wi-Fi

​​​​​St. Olavs Hospital tilbyr et trådløst gjestenett som heter GjestenettHMN. Gjestenettet er tilgjengelig ved alle sykehusets lokasjoner i hele regionen. 

  • Koble til deg trådløsenettet GjestenettHMN.
  • Åpne nettleseren og følg veiledningen.
  • Du mottar passord på SMS og deretter kan du ta i bruk gjestenettet.
  • Passord er gyldig én uke. Passord kan sendes til enhver mobiltelefon med norsk telefonnummer. 

Kiosk

Kunst

Kunstsamlingen ved St. Olavs Hospital, Øya, er Norges største utenfor museumsinstitusjonene, når det gjelder antall verk og budsjett.

Visuelle vitaminer

Legevakt

​Du må ringe 116117 før du oppsøker legevakta. Du vil da få et oppmøtetidspunkt utfra hvor alvorlig henvendelsen er. Hvis det er behov for øyeblikkelig hjelp, skal du fortsatt ringe 1 1 3. Telefonnummer til legevakt 116117 gjelder i hele landet.

Legevakt

Mat og servering

Det er flere spisesteder på sykehuset.

Minibank

​Du finner døgnåpen minibank i Akutten og Hjerte-Lunge-senteret og i kiosken i Nevrosenteret innenfor åpningstidene.

Pasientbibliotek

​​Pasientbiblioteket ligger i 1. etasje i Kunnskapssenteret.

MERK SOMMER: Pasientbiblioteket er sommerstengt en periode i juli og august.

Ordinære åpningstider er mandag - torsdag kl. 0900 - 1200  og  1330 - 1500. Fredager er biblioteket stengt.

Pasientbiblioteket låner ut bøker, lydbøker og tidsskrifter til pasienter og ansatte. Én gang i uka er det boktraller i avdelingene. I dagligstuene rundt om på sykehuset er det utplassert bøker som kan lånes og leses av alle.​

Røyking

Det er ikke tillatt å røyke på sykehusets område. 
Kiosker inne på sykehusområder selger ikke tobakksvarer.

Lovendring i røykeloven fra 1. juli 2017:
https://helsedirektoratet.no/nyheter/standardiserte-tobakkspakker-og-dampeforbud-inn-i-roykeloven-fra-1-juli 

Vi ringer tilbake (callback)

Merk: Ikke alle avdelinger har callback, men flere poliklinikker, inntakskontor, og noen laboratorier har tilbudet om å ringe deg tilbake.  

Hva er callback?

Callback innebærer at telefontjenesten er åpen for publikum hele døgnet, slik at du som innringer alltid får gitt din beskjed uavhengig av åpningstider.

Ha fødselsnummeret klart før du ringer

Vi ber deg om å ha fødselsnummeret på 11 siffer klart før du ringer. Dette er frivillig, men vil være til stor hjelp når vi skal ringe deg tilbake. Dersom du ringer på vegne av andre, for eksempel egne barn, er det barnets fødselsnummer du skal oppgi.

Du kan ringe inn din beskjed når som helst på døgnet

Du kan ringe avdelingen når det passer deg best.

Hvis du har time på én av avdelingene og vet at du ikke kan møte til avtalt tid, er det en fordel at du varsler i så god tid som mulig. Da har avdelingen en mulighet til å innkalle andre pasienter slik at  timen ikke blir stående ledig.

Betaling for ikke å møte

Varsel om at du ikke kan benytte timen må gjøres senest 24 timer før avtalen. Avbestilling senere enn 24 timer før avtalen medfører et gebyr på 640 kroner (i 2016).  

Brystreduksjon hos kvinnerhttps://stolav.no/behandlinger/brystreduksjon-hos-kvinnerBrystreduksjon hos kvinnerBBrystreduserende operasjon, kvinneBrystreduserende operasjon, kvinneBrystreduserende operasjon, kvinneBrystreduserende operasjon, kvinne
Fjerning av føflekkhttps://stolav.no/behandlinger/fjerning-av-foflekkFjerning av føflekkFFjerning av føflekkFjerning av føflekkFjerning av føflekkFjerning av føflekk
Forebyggende fjerning av brysthttps://stolav.no/behandlinger/forebyggende-fjerning-av-brystForebyggende fjerning av brystFForebyggende fjerning av brystForebyggende fjerning av brystForebyggende fjerning av brystForebyggende fjerning av bryst
Føflekkrefthttps://stolav.no/behandlinger/foflekkreftFøflekkreftFFøflekkreftFøflekkreftFøflekkreftFøflekkreft