Tiller DPS, Forskning og utvikling

For å ha høy kvalitet på våre behandlingstilbud, er det viktig å ha et aktivt og utviklende fagmiljø. Forskning er en viktig del av dette. Forskningsenhetens hovedoppgave er å etablere et miljø som stimulerer til forskning og fagutvikling ved Tiller DPS.

 
 
 
 
 
 
 
Les mer om Tiller DPS, Forskning og utvikling

Tiller DPS, Forskning og utvikling

Vi ønsker at våre klinikere tar doktorgrad og veileder forskningsprosjekt. 

Vi forsker for å bli bedre.


Våre fagmiljøer er opptatt av kvalitet og forbedring gjennom fagutvikling. Forskningsenheten tilrettelegger for nødvendig og systematisk kompetanseutvikling, og skal formidle vår holdning om at alt arbeid vi gjør har forankring i oppdatert kunnskap.
Med fokus på forskning vil vi kunne oppnå flere mål:

  • en kvalitativ forbedring av vårt behandlingstilbud
  • en kultur for vitenskap – Vi skal nærme oss problemstillinger på en analytisk måte
  • rekruttere og beholde fagpersonell

Godt tilrettelagt for forskning

Vi tilrettelegger for klinisk forskning bl.a. ved at

  • fagpersoner som får innvilget forskningsprosjekt får frigjort tid til forskning
  • det inngås individuelle avtaler om fleksibel bruk av arbeidstid til forskning
  • høgskoleutdannet personale gis mulighet til å ta mastergrad for å stimulere til forskning og et tverrfaglig forskningsmiljø

Kontakt

Kart

Kart Tiller DPS

Praktisk informasjon

Betaling av egenandeler fra 1. mars 2017

​For pasienter som ikke betaler med kort, så vil faktura for konsultasjoner sendes til pasientene på en av følgende måter:

  1. For pasienter som har valgt Digipost som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos Digipost. Flere banker har etablert en avtale med Digipost slik at fakturaen automatisk kan legges i din forfallsoversikt på din konto hos banken. Les mer om Digipost på www.digipost.no 
  2. For pasienter som har valgt e-Boks som offentlig postkasse og som har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, så vil fakturaen sendes til pasientens postkasse hos e-Boks. Les mer om e-Boks på www.e-boks.no 
  3. Pasienter som ikke har etablert avtale med Digipost eller e-Boks og heller ikke har godkjent at offentlige virksomheter kan sende elektronisk informasjon, vil få tilsendt faktura pr. post.

For pasienter som betaler med kort vil det ikke bli noen endringer.

E-post til sykehuset

​Du har mulighet til å kontakte sykehuset via e-post.

Henvendelser med helse- eller personopplysninger skal ikke sendes på e-post til St. Olavs Hospital. Sykehuset besvarer ikke slike spørsmål via e-post.  Vi ber om at dette overholdes for å hindre at helse- og personopplysninger publiseres og at sensitive opplysninger sendes til uvedkommende.

Internett og Wi-Fi

​​​​​St. Olavs Hospital tilbyr et trådløst gjestenett som heter GjestenettHMN. Gjestenettet er tilgjengelig ved alle sykehusets lokasjoner i hele regionen. 

  • Koble til deg trådløsenettet GjestenettHMN.
  • Åpne nettleseren og følg veiledningen.
  • Du mottar passord på SMS og deretter kan du ta i bruk gjestenettet.
  • Passord er gyldig én uke. Passord kan sendes til enhver mobiltelefon med norsk telefonnummer. 

Legevakt

​Du må ringe 116117 før du oppsøker legevakta. Du vil da få et oppmøtetidspunkt utfra hvor alvorlig henvendelsen er. Hvis det er behov for øyeblikkelig hjelp, skal du fortsatt ringe 1 1 3. Telefonnummer til legevakt 116117 gjelder i hele landet.

Legevakt

Røyking

Det er ikke tillatt å røyke på sykehusets område. 
Kiosker inne på sykehusområder selger ikke tobakksvarer.

Lovendring i røykeloven fra 1. juli 2017:
https://helsedirektoratet.no/nyheter/standardiserte-tobakkspakker-og-dampeforbud-inn-i-roykeloven-fra-1-juli